Bröllopstal är inte lätt

Jag skriver
Ändrar
Skriver om
Minnen kommer.
Tårar rinner

Ja, det är jag som ska hålla bröllopstalet, eftersom det inte finns någon far.
Jag har gott om tid att fundera, lägga till, ta bort, komma på nåt nytt fyndigt, roligt.
Jag gillar att prata inför människor, så det skrämmer mig inte. Men det här är ju något väldigt speciellt.
Min dotters bröllop.
Det måste bli bra och det blir det säkert till slut.

Ha ni några bra tips kanske?

Nu går jag ut i vårsolen.
Ha en skön lördag.

Kommentarer

  1. Bröllopstal är fint. Men svårt. När min äldsta gifte sig, höll brudgummens mamma och jag ett tal ihop. Hon är lärare och har lätt att prata inför folk. Själv ville jag helst sjunka genom golvet. Huvudreglen är väl att fatta sig relativt kort! Jag tror du klarar det med glans! Vill du att nån utomstående läser igenom, så maila det gärna! Det tycker jag själv är bra när man kan göra!

    SvaraRadera
  2. När är bröllopet förresten?

    SvaraRadera
  3. Kort, klatchigt, kärleksfullt, med snäll humor, kanske med ett sting av allvar bakom - eller :)
    Ja, jag är ingen van talare, men litar fullständigt på dig o din talang :)
    Och gör som "Ezter" föreslog: låt nå'n utomstående läsa igenom förslaget :)
    En klarar du med glans kramis
    från "mig" :D

    SvaraRadera
  4. Tack Ezter...och bröllopet är inte förrän 10 sept så det är gott om tid. Men månader går så fort, så det är lika bra och börja fundera lite.

    SvaraRadera
  5. För mig var det lättast att hålla talet med en vers, så här lät den och du får gärna låna delar av det!

    Lena som en ängel i underbaraste vitt
    Rickard i kläder av stiligaste snitt

    Som solen och stjärnorna i det blå
    Lika självklart är det, att det är NI två

    Inget kan bli mycket större än så här
    Idag är ni - utan sorger, bekymmer och besvär

    Er brölllopsfest är helt perfekt
    Med alla vänner och er härliga släkt

    Så skåla nu med mig för Rickard och Lena
    När de sina liv idag så vackert har förenat

    SvaraRadera
  6. Ja absolut, sen blir det så mycket som ska fixas med! Har en ur-snygg klänning att sälja till dig! Brudens mamma ska ju var FINAST, efter bruden...

    SvaraRadera
  7. Tantaluran: det var en bra idé att göra talet på vers...nu får jag börja om :-)...kanske lånar några ord..
    Ezter: Snälla...maila bild på snyggklänningen till mig anna@sillerud.se

    SvaraRadera
  8. Vad vackert! Och så spännande! Allt som kommer från hjärtat duger gott :)

    SvaraRadera
  9. åh jag har inga tips men jag är övertygad om att du kommer göra succé!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet